Start‎ > ‎GMINNE PRZEDSZKOLE‎ > ‎

04. Nasze grupy

W roku szkolnym 2014/2015 w naszym przedszkolu funkcjonują trzy grupy wiekowe:

       Maluchy 
  - wychowawca p. mgr Dorota Stokłosa
 

        "Jestem trzylatkiem - będę czterolatkiem" - ogólna charakterystyka rozwoju dzieci trzyletnich:

  • mało samodzielne i mało zaradne, potrzebują pomocy i wsparcia emocjonalnego dorosłych, wymagają indywidualnego podejścia,
  • spostrzeżenia wzrokowe niedokładne,
  • posiadają mały zasób słownictwa i doświadczeń, jednak rozumieją  znacznie więcej niż są w stanie opowiedzieć,
  • męczą się i nudzą  się szybko,
  • bardzo wrażliwe emocjonalnie, przechodzą z jednego nastroju w drugi,
  • uwaga dzieci jest krótkotrwała, uwaga i pamięć ma charakter mimowolny,
  • dominujące myślenie o charakterze sensoryczno-motorycznym,
  • przejawiają bardzo silną potrzebę zabawy,
  • lubią bawić się same,znajdują się jeszcze w fazie egocentryzmu,
  • obserwują inne bawiące się dzieci,próbują bawić się w parach,
  • rozbudzona wyobraźnia( początki wyobraźni twórczej) inspiruje dzieci do prostych zabaw tematycznych, konstrukcyjnych, plastycznych.
        Średniaki – wychowawca p. mgr Stefania Olczyk 

         "Jestem czterolatkiem - będę pięciolatkiem" - ogólna charakterystyka rozwoju dzieci czteroletnich

  • są bardziej samodzielne i zaradne, chętnie podejmują działania samodzielnie,
  • coraz ciekawsze świata, wzrasta ich zdolność poznawcza, zadają wiele pytań,
  • posiadają większy zakres słownictwa niż trzylatki,
  • przejawiają większą potrzebę nawiązywania kontaktów z rówieśnikami, chętniej uczestniczą  we wspólnej zabawie i działaniu, a ich zabawa ma coraz bogatszą fabułę,
  • dalej chwiejne uczuciowo i wrażliwe emocjonalnie,
  • wykazują ogromną potrzebę ruchu i zabawy,
  • przejawiają coraz większy rozwój wyobraźni i fantazji,
  • charakteryzuje je myślenie konkretno - wyobrażeniowe,
  • pamięć i uwaga przekształcają się z mimowolnej w dowolną,
  • wykazują wzrost umiejętności i koncentracji,
  • stopniowo osiągają gotowość szkolną.
        Starszaki - wychowawca p. mgr Jadwiga Mszyca 

         "Jestem starszakiem, będę pierwszakiem" - ogólna charakterystyka rozwoju dzieci starszych
  • Wykazują dużą samodzielność i zaradność;chętnie służą pomocą młodszym dzieciom,
  • chętnie bawią się z innymi dziećmi, przejawiają chęć działania zespołowego,
  • mają duży zasób słownictwa, ich wypowiedzi są coraz bogatsze,
  • zdolne do dłuższej koncentracji,
  • żywo interesuję się światem, wieloma dziedzinami:przyrodą, sztuką,techniką,
  • wykazują " głód" ruchu,ogromną potrzebę zabawy i nauki poprzez działania,
  • przechodzą od myśli do sytuacji, realizują pomysły, podejmują i wykonują zadania,
  • organizują zabawy o bogatej fabule, używają w nich wielu rekwizytów,
  • stopniowo przejmują kontrolę nad swoimi emocjami,
  • wzrasta u nich umiejętność przestrzegania norm i zasad współżycia w grupie,
  • są bardziej obowiązkowe i odpowiedzialne,
  • z myślenia konkretno-wyobrażeniowego przechodzą stopniowo do myślenia słowno-logicznego (zaczątki myślenia abstrakcyjnego)
  • stopniowo zaczynają rozumieć uczucia wyższe, społeczne, estetyczne.

https://sites.google.com/a/spboruszowice.pl/www/home/zycie-przedszkola/images.jpg


Comments